I Danmark har der i de seneste år været særligt meget politisk og lovgivningsmæssigt fokus på at mindske andelen af unge, som begynder at ryge, mens der i mindre grad er blevet igangsat nye indsatser, der har til hensigt at understøtte, at flere rygere igangsætter rygestop og benytter evidensbaserede metoder
På den baggrund har Sund By Netværket – sammen med partnere fra Stoplinien, Hjerteforeningen og Kræftens Bekæmpelse (e-kvit) – ansøgt Trygfonden om bevilling til at afprøve nationale kampagneindsatser.
Konceptet skal beskrive en ramme for kommunikationsbudskaber og -kanaler, anbefalinger til konkret timing og kampagneperioder, samt ramme for en visuel identitet. Konceptet skal således beskrive en ramme og retning, som konkrete budskaber og kampagneelementer skal udvikles indenfor, så der er mulighed for tilpasning og justering over tid, baseret på evidens og på løbende indsamling af viden og data.
Det samlede projekt består af tre adskilte faser. Sund By Netværket har modtaget bevilling fra Trygfonden til de to første faser. Læs mere om alle faserne nedenfor:
Jan Alex Andersson
Specialkonsulent
Organisation
Sund By Netværket
E-mail: jaan@sundbynetvaerket.dk
Telefon: 29 66 65 49
Tine Thorsboe
Konsulent
Organisation
Sund By Netværket
E-mail: ttho@sundbynetvaerket.dk
Telefon: 24954395